III.třída

Vítám vás na stránkách třetí třídy

TU Mgr. Lenka Divišová, AP Věra Kulišová

školní rok 2018/2019

******************************************************************************************

DOMÁCÍ ÚKOL

PONDĚLÍ

-----------------------

ÚTERÝ

písanka str. 19

STŘEDA

ČTVRTEK

TÝDENNÍ PLÁN:

Poslední den před velikonočními prázdninami nás navštívil velikonoční zajíček. Plnili jsme úkoly, které se vztahovaly právě ke svátkům jara a na samém konci vyučování nás čekalo milé překvapení. Košík s nadílkou první objevil Matěj s Pepčou, ale malé překvapení čekalo na každého. ;-)

Plavecký výcvik nás opravdu baví! A aby také ne... Nejprve je potřeba pořádně se rozcvičit na suchu i ve vodě. Teprve potom můžeme plavat jako rybičky. A úplně na konci řádíme jako delfínci pod bedlivým dozorem milých plavčic.

TÉMATA K PROCVIČOVÁNÍ NA KPP

ČJ: (píšeme v pondělí)

* Vyjmenovaná slova po B,L,M,P,S a jejich použití

* Slovní druhy – určování a zapisování číslicí

* Kategorie podstatných jmen (určování rodu, čísla a pádu)

* Čtení s porozuměním (odpovědi na otázky)

* Kresba dle popisu

MAT: (píšeme v úterý)

* Pamětné i písemné sčítání do 1000

* Řazení čísel do 1000 podle velikosti

* Slovní úloha

* Násobení 10 a 100

* Násobení typu 26x4

* Obvody trojúhelníků a čtyřúhelníků

Vážení rodiče, třídní schůzky se budou konat dne 24.4. 2019 od 15.00 hod.,(původně byly plánované 17.4.). Podepište prosím v ŽK.

Dnešek byl posledním dnem před odjezdem. Děti se moc těší na rodiče, ale odjíždět se jim ještě nechce ;-). Naposledy jsme tedy navštívili vybraná místa v okolí, na která máme hezké vzpomínky, dokončili jsme deník a sbalili kufry. K obědu byla gulášová polévka a výborné jahodové knedlíky. Pak jsme zaběhli ještě na hřiště, naposledy si rozdali pohledy a dopisy od vás a zhodnotili celou školu v přírodě. Děti moc chválím, byly úplně vzorné. Je vidět, že jezdíme často. Po večeři nás ještě čekala poslední discotéka. Pořádně jsme si zařádili a pak už honem do postýlek. Naviděnou zítra!

Při včerejším plese zvířátek paní učitelka přišla o hlas, takže dnes byl klid ;-). Dopoledne jsme pracovali s pracovními sešity, hezky je stíháme a máme skoro samé jedničky. To bude po návratu úroda známek v ŽK. Po obědě jsme vyrazili za vzácným stromem Bonbónovníkem. Cestou jsme našli také poklad loupeživých rytířů z Poustek. Sotva jsme stihli večeři. Po ní jsme vyráběli ochranné amulety na noční stezku lesem..... Přesto, že děti nikdo nestrašil, báli se pořádně - ono totiž projít setmělým a ztichlým lesem je jen pro odvážné.

Ráno jsme se chvilku věnovali učení, po obědě a poledním klidu jsme vyběhli do lesa hledat stopy zvířat. Ty jsme očistili a vylili sádrovou směsí, většina se po uschnutí pěkně vyloupla, pouze dvě stopy se nám rozpadly. Děti tato práce opravdu bavila a ani se jim nechtělo na večeři. Jenže po ní nás čekal dlouho plánovaný ples zvířátek. Sešlo se opravdu hodně pěkných masek. Společně s dětmi jsme si zařádili při tanci, soutěžili jsme a mlsali ;-). Večerku jsme trochu protáhli, ale nikomu to nevadilo.

Dnes jsme hned po snídani vyrazili na procházku do nedalekého Rabštejna nad Střelou. Cestou jsme se zastavili i u Řapíku (bunkru z války), nakoupili jsme si v café baru s názvem "ČETNICKÁ STANICE", kde měli vynikající čokoládový koláč a mrkli se k jezu. Po návratu nás čekala rajská omácka a zasloužený odpočinek. Během polední pauzy k nám přišla návštěva - skřítek Pořádníček, který se už nemohl dívat na nepořádek v šatně, a tak dětem trochu vylepšil boty. Někde svázal tkaničky, jinde boty omotal lepící páskou....Odpoledne jsme se věnovali opět trochu učení, hledali jsme kartičky s názvy ptáků a doplňovali informace. Po večeři nás v areálu střediska navštívily dívčiny se cvičenými králíčky a předvedly nám co jejich mazlíčci umí. Nakonec jsme se sešli všichni u táboráku. Byl to povedený den.

Dnešní den jsme začali netradičně při angličtině s paní učitelku Bárou. Moc nás to byvilo a všichni jsme si vysloužili jedničku! Ještě před obědem přijela i vzácná návštěva - paní ředitelka. A nepřijela s prázdnou..... Všechny děti podarovala oplatkami (za to, že jsou moc hodné) a paní učitelky čokoládou (ke dni učitelů). Odpoledne nás čekala beseda se strážníky MP Praha. Bylo to moc zajímavé - děkujeme. Ještě před večeří jsme vyrazili na Uhlířskou louku, kde jsme si hráli na obřích kamenech. Po večeři jsme vytvářeli mandaly z přírodnin.

Děkujeme ;-)

Posíláme spoustu pozdravů ze školy v přírodě. Máme se tady dobře, výborně vaří a zažíváme spoustu legrace. Dnešek jsme zahájili trochou učení, pak jsme si zahráli stolní tenis a šipky. Po obědě, ke kterému byl řízek, jsme jako každý den odpočívali. Odpoledne jsme vzali útokem dětské hřiště v areálu, zasoutěžili jsme si v týmech a navštívili "kamenné moře" v okolí. Po večeři (špagety) jsme si zopakovali lesní zvířata i rostliny.

Dnešek nás překvapil krásným počasím. S dětmi jsme se chvíli věnovali učení, ale také jsme si zahráli skoro zapomenuté hry - třeba cukr, káva..... Dopoledne jsme ještě stihli hřiště. Po výborném obědě a chvilce odpoledního klidu jsme společně s žáky čtvrté třídy vyrazili na první obhlídku terénu. Ušli jsme cca 8 km, ale s velkými přestávkami. Hráli jsme si v lese, zkoumali stopy zanechané zvěří a prozkoumali jsme les z výšky posedu. K večeři jsme měli znojemskou omáčku s rýží. Pak nás čekala pohádka "Ať žijí duchové". V půl deváté (tedy ještě před večerkou) už někteří spinkali sladkým spánkem. ;-)

Do školy v přírodě jsme všichni dorazili v pořádku!

Cesta byla pohodová, nikdo neplakal, ani nezvracel. Po příjezdu jsme se ubytovali, vybalili a šli na výborný oběd. Všem nám moc chutnalo. Po poledním klidu jsme vyrazili do blízkého okolí stavět domečky. K večeři byla čína s rýží a jako zákusek perník. Pak jsme se věnovali učení - četli jsme, psali a opakovali si hodiny. Nakonec jsme se vysprchovali a zalehli do postýlek.

Připomínám zítřejší odjezd do ŠVP ;-)

Sraz je v 8:30 hodin na návsi, odjezd v 9:00 hodin.

Naše třída jede autobusem číslo 1.

U autobusu je potřeba odevzdat očkovací průkaz, bezinfekčnost a léky, které vaše dítě pravidelně užívá (označené jménem a třídou, s čitelně napsaným dávkováním).

Do batůžku do autobusu zabalte kapesníčky, svačinu, pití a igelitový sáček. Kdo zvrací, nezapomene na KINEDRYL.

Děkuji rodičům Viktorky, Kačenky, Matěje a Erika za přinesení drobných odměn a sladkostí.

Odjezd do školy v přírodě Poustky je v pondělí 25.3. 2019 v 9:00 hodin. Sraz na návsi v půl deváté!

Aktuální týdenní plán:

- Sledujte  záložku "Aktuality" - zde najdete veškeré informace ohledně ŠVP!!!!

V pondělí pojedeme do Mostu na vrch Šibeník. Proběhne zde akce v rámci týdne čtenářské gramotnosti. Půjdeme po naučné stezce a žáci budou plnit úkoly a vylňovat PL s danými tématy - zapojíme tak učivo PRV, ČJ, ČTENÍ a PSANÍ, TV.

Žáci si s sebou vezmou 10Kč na autobus, penál, svačinu, pití a vhodné oblečení a obuv.

V měsíci únoru jsme společně prožili několik zajímavých akcí. Podívejte se na fotografie, jakým způsobem se také dá něco naučit - není třeba stále jen sedět v lavicích ;-).

* Z projektu nakoupila paní ředitelka pro žáky tablety - děkujeme ;-).

Přesto, že většina dětí má stejnou nebo podobnou techniku doma, používá ji spíše na hraní her a koukání na filmy. My jsme se tentokrát vrhli na vyhledávání důležitých informací. Žáci pracovali nejprve samostatně, poté ve skupinkách ověřovali a kompletovali získané informace. Práce s technikou nás moc bavila a radost nám dělá také společný výstup - tím je nástěnka ve třídě s informacemi o zvířátkách, které s námi jsou ve třídě, a o péči o ně.

* Protože se udělalo krásné jarní počasí a vykouklo na nás sluníčko, vydali jsme se tvořit do přírody - tentokrát na hodiny výtvarné výchovy. Vzhledem k datu - 14.2. - bylo téma naší práce jasné - vytvořit srdce z přírodnin. Opět jsme pracovali ve skupinách a myslím, že všechny výtvory zaslouží uznání.

* Další zajímavou akcí v únoru bylo sférické kino, tentokrát jsme se dostali do lidského těla a mohli tak pozorovat boj těla s bacily přímo zevnitř. Na konci jsme si ověřili pomocí několika otázek, jak moc jsme dávali pozor.

Ke dnešními dni se ve třídě vyskytlo několik případů tzv. páté dětské nemoci (ta je INFEKČNÍ)! Prosím tedy rodiče, aby nemocné děti neposílali do školy. Žáci si pak předávají infekci mezi sebou.

V úterý půjdeme s dětmi opět na bruslení. Odjezd z návsi v 7:40 hodin, návrat ve 12:15 hodin. Po příjezdu jdou žáci na oběd a domů nebo do družiny. S sebou budou VŠICHNI mít helmu (stačí cyklistická), teplé rukavice, vhodné oblečení, svačinu, drobné do cukrárny a peníze na autobus.

Ve čtvrtek budeme poslední hodinu rozdávat pololetní výpisy z vysvědčení. Výuka bude zkrácená pouze do 11:25 hodin. V pátek jsou pololetní prázdniny, uvidíme se v pondělí 4.2.2019. Hezky si užijte prázdniny. Těším se na vás.

Do čtenářských deníků není možné opisovat slova z přebalu knihy!! Chci, aby knihu děti samostatně přečetly a napsaly zápis svými slovy!

Plán posledního týdne:

PO - vyučování dle rozvrhu

ÚT - bruslení v Mostě (Nezapomeňte helmu a tlusté rukavice, bez toho nemůžete na led!). Po bruslení se půjdeme ohřát do cukrárny teplým čajem. S sebou kapesné a 10 Kč na autobus.

ST - projektové vyučování "VÁNOCE", výroba a balení dárků pro rodiče. Odpoledne VÁNOČNÍ DÍLNY spojené s vystoupením žáků.

ČT - Třídní výlet do lounského muzea na výstavu VÁNOCE NAŠICH PRABABIČEK.

PÁ - Poslech a zpěv vánočních koled, ochutnávání cukroví a rozdávání dárečků

OD ÚTERÝ VÝUKA POUZE DO 11:25 HODIN!

Mikulášská nadílka

Aktuální týdení plán:

Prosím, aby žáci přinesli do školy 20 ks průhledných eurodesek - nemáme již kam zakládat své práce. Děkuji

Připomínám, že platbu za švp Poustky - 1500 Kč - je potřeba zaplatit do vánočních prázdnin (v případě hotovostní platby) nebo do konce kalendářního roku (v případě platby na účet školy). L.D.

Z PROVOZNÍCH DŮVODŮ (HAVÁRIE TOPNÉHO SYSTÉMU) VYPISUJE ŘEDITELKA ŠKOLY NA PÁTEK 16.11. ŘEDITELSKÉ VOLNO!

ZE STEJNÉHO DŮVODU BUDE V TOMTO TÝDNU PROBÍHAT VÝUKA KAŽDÝ DEN POUZE DO 11:25 HODIN.

Připomínám třídní schůzku 7.11.2018 od 15:00 hodin!

Poslední den před prázdninami proběhlo další projektové vyučování. Tématem tentokrát byla oslava 100 LET REPUBLIKY. Hned u školy nás vítal pan školník v úboru, ve kterém ho rozhodně nevídáme každý den. Po zvonění jsme se sešli před školou, pověděli jsme si o tom, co vlastně slavíme a společně jsme si zazpívali hymnu a pověsili státní vlajku.

Další vlajku jsme vytvořili z vlastních těl (proto ta jednobarevná trička ;-) ).

Potom už nás čekala práce ve škole. Ve třídě p. uč. Doxanské jsme si pustili na interaktivní tabuli vyprávění z edice "DĚJINY UDATNÉHO ČESKÉHO NÁRODA" a krátký příběh Hurvínka. S paní učitelkou Podanou jsme si vyprávěli o tom, jak to bylo dříve a zpívali jsme oblíbenou píseň T.G. Masaryka - ACH SYNKU, SYNKU. Po svačině už jsme s p. uč. Divišovou a p. asistentkou Kulišovou vyráběli LAPBOOK. Skládali jsme početní řady (.... a vykoukl na nás T.G. Masaryk), doplňovali text hymny, kreslili list lípy, spojovali státní symboly apod. Práce se nám moc líbila a dozvěděli jsme se spoustu nových a zajímavých informací.

* 7.listopadu od 15:00 hod. budou třídní schůzky. Před zahájením třídních schůzek proběhne vernisáž podzimní výstavy spojená s vystoupením žáků školy. Všechny srdečně zveme ;-).

* 29. - 30. 10. 2018 jsou PODZIMNÍ PRÁZDNINY - hezky si je užijte, pořádně si odpočiňte a hlavně na sebe dávejte pozor. Budu se na vás těšit ve středu 31. 10. 2018

* Stále zbývá několik volných míst na zájezd do Tropicalu - přidej se k nám a zažij úžasný den v německém vodním ráji! Více informací a přihláška u p. uč. Lenky Divišové (III. třída)

V příštím týdnu nás čekají dva PROJEKTOVÉ DNY

* DEN STROMŮ (22.10.2018, pondělí), budeme si povídat o stromech, jejich významu a potřebě je chránit, vyrábět společnými silami lípu z kartonu. Zapojíme samozřejmě i matematiku, čtení, psaní a jiné předměty.

Konec výuky je ve 11:25 hodin.

* 100 LET REPUBLIKY(26.10.2018, pátek) - připomeneme si vznik ČSR, popovídáme si o tom, co nám uplynulých 100 let přineslo a vytvoříme si nový tématický LAPBOOK. Prosím, aby žáci v tento den přišli v jednobarevném triku - červeném, modrém nebo bílém.

Konec výuky je v 11:25 hodin.

Připomínám také divadelní představení "AŤ ŽIJÍ DUCHOVÉ", které proběhne ve čtvrtek. Nezapomeňte na VHODNÉ OBLEČENÍ!

Po příjezdu půjdeme společně na oběd a žáci pak odcházejí domů nebo do družiny.

VE TŘÍDĚ SE VYSKYTLY VŠI, PROSÍM, PROHLÍŽEJTE DĚTEM HLAVY.

Nestačí zbavit se živých jedinců, je nutné zlikvidovat i hnidy. PEDIKULÓZA je dětské onemocnění a není možné posílat děti do kolektivu nedoléčené!

V sobotu nás čekala naplánovaná společná akce naší třídy - DRAKIÁDA.

Počasí nám připravilo pravé babí léto - teplo, mírný větřík a sluníčko. Draci se sešli jen čtyři, dětí devět, jediná maminka..... Přesto, že nás nepřišlo mnoho, akce se povedla a všem, kteří se zúčastnili, se líbila. Snad nás příště bude víc.

UPOZORNĚNÍ: žák 2.tř. ztratil mikinu zn.Adidas, prosíme případné nálezce, aby ji donesli. Děkujeme!!!!

Vzhledem k výsledkům domácí přípravy budeme každou hodinu matematiky začínat desetiminutovkou z násobilky!

Od příštího týdne již začne slibovaný kroužek angličtiny ;-). Pro naši třídu bude probíhat vždy ve středu 6. vyučovací hodinu. Teprve po ní půjdou žáci na oběd a do družiny nebo domů.

Cena 1 lekce je 50 Kč, platba proběhne vždy na začátku měsíce a na celý měsíc (tj. podle počtu střed v měsíci – na říjen 200 Kč).

Angličtina pro dospělé se z důvodu nenaplnění kapacity konat nebude!

25.10.2018 pojedeme s dětmi do divadla na představení "AŤ ŽIJÍ DUCHOVÉ".

Žáci hradí pouze 55 Kč vstupné, doprava je placena z dotací Ústeckého kraje.

Nezapomeňte na vhodné oblečení, jedná se o společenskou událost! Pokud přijde někdo nevhodně oblečený, zůstane ve škole!

POZOR! Od 5. 10. změna rozvrhu!!!

PO - 2. vyuč. hodinu Aj

ST - 1. vyuč. hodinu MAT

ČT - 4.,5. vyuč. hodinu VV

PÁ - 1.,4. vyuč. hodinu AJ, 5. vyuč. hodinu HV

Vážení rodiče,

je POTŘEBA  s dětmi každý den číst!!! Po návratu z prázdnin některé děti SLABIKUJÍ!!!

Příprava do školy je také u některých naprosto nedostatečná. Není jediný den, kdy by všichni měli potřebné pomůcky! Denně řeším chybějící nůžky, čítanku, žákovskou knížku apod.

Dnes jsme se vydali poprvé v novém školním roce "UČIT VEN". Tentokrát si pro nás paní učitelka připravila práci o nedalekém hradu Hněvín a o Edwardu Kelleym.

Učivo druhé třídy jsme si zopakovali při luštění matematické hádanky, čtení s porozuměním, doplňování měkkých a tvrdých souhlásek, kresbě hvězdárny a vyhlídkové věže (poznávání geometrických těles), doplňování vhodných slov do textu, přepisu nebo třeba popisu osoby. Některé informace jsme hledali na informačních cedulích v areálu hradu, jiné u milé paní, která nám otevřela věž. Věděla toho o historii spoustu a klidně nám poradila....

Paní učitelka a asistentka říkaly, že jsme byli moc fajn a pěkně jsme pracovali. Učit se venku nás baví ;-)

V pátek jsme ve své "čtyřlístkové" třídě přivítali prvňáčky. Připravili jsme si pro ně aktivitu, při které poznávali různé pohádkové bytosti a tvořili komiks. Bylo to fajn, užili jsme si to všichni ;-).

Na třídní schůzce byla vámi odhlasována částka za pracovní sešit, desky s klipem a desky na práci pro "rychlíky" - 135 Kč. Prosím o brzké zaplacení! Vše je již objednáno.

Dnes jsme si s dětmi rozdali učebnice, podepsali sešity a seznámili se s novým panem učitelem, který je bude vyučovat anglický jazyk. Nezapomeňte učebnice obalit, téměř všechny jsou nové! Zničené  a poničené učebnice budeme chtít zaplatit!

Milí třeťáčci,

prázdniny pomalu končí a my se za chvilku znovu společně setkáme ve třídě u učení. V tomto roce nás budou provázet kamarádi ze ČTYŘLÍSTKU - Fifinka, Bobík, Myšpulín a Piňďa. Tak s chutí do toho ..... ;-)

Vážení rodiče,

od 5. 9. 2018 bude jídelna pro žáky ZŠ opět v provozu.

Žáci, kteří mají zaplacené obědy, budou automaticky přihlášeni.

plán prvního týdne:

Výuka bude probíhat každý den pouze do 11:25h!

3.9.  Slavnostní zahájení školního roku ( sejdeme se v naší třídě v 8:00 hodin)

4.9.  Žáci si přinesou aktovku, vybavený penál, přezůvky,ručník, box na výtvarnou výchovu a prázdninové deníky. Rozdáme si sešity a učebnice, budeme si vyprávět své zážitky z prázdnin.

5.9.  Žáci si přinesou cvičební úbor. TŘÍDNÍ SCHŮZKA od 15:00 hodin - účast rodičů nutná!

6.9.  Pomalu, ale jistě si začneme opakovat to, co jsme se naučili před prázdninami.

7.9.  Program pro prvňáčky, který společně připravíme v rámci celoškolního projektu " Poznej naši školu ".

Vážení rodiče,

od 5. 9. 2018 bude jídelna pro žáky ZŠ opět v provozu.

Žáci, kteří mají zaplacené obědy, budou automaticky přihlášeni.